10 powodów, dla których powinieneś postawić na wideo marketing

10 powodów, dla których powinieneś postawić na wideo marketing

10 powodów, dla których powinieneś postawić na wideo marketing 2048 1365 Studio Filmowe Woodpecker MP

#1 Daj się zauważyć: lepsza widoczność postów wideo 

Jak podaje NewsWhip – Content Intelligence for Media Marketing, od dawna spada widoczność i aktywność wokół zwykłych, statycznych postów, nie tylko z powodu spadku zainteresowania użytkowników, ale przede wszystkim z powodu algorytmu, który częściej wyświetla im właśnie treści wideo, niż pozostałe posty.

W rezultacie filmy mogą mieć nawet do 8 razy większy zasięg i co za tym idzie mogą być do 12 razy chętniej share’owane, niż tradycyjne linki i posty tekstowe.

#2 Social media uwielbiają content wideo

social media video

Tak jak zaznaczyliśmy w #1 algorytm platform społecznościowych wyróżnia wideo. W napędzaniu jego popularności  i zwiększaniu zasięgu reklamy biorą udział najwięksi gracze social mediów tacy jak Facebook/ Instagram i Snapchat, którzy promują coraz mocniej filmowe formaty w swoich aplikacjach.

W tym punkcie jednak zajmiemy się kwestą użytkownika mediów społecznościowych, który zdecydowanie preferuje treści wideo nad innymi. Filmy przyciągają jego uwagę i stanowią dla niego codzienną rozrywkę. Dlatego platformy społecznościowe naturalnie dostosowały się o potrzeb swojego konsumenta.

Na początku by Facebook – 2004 rok, później nadszedł Youtube (2005) i od niego tak naprawdę wszystko się zaczęło. Od 3 lat krótkimi filmami możemy również dzielić się na Instagramie. W podobnym czasie wideo wprowadził również Twitter. Internauci umiłowali sobie komunikacje przy pomocy gifów, wysyłają do siebie krótkie wiadomości wideo czy tzw. snapy (od Snapchat’a).

#3 Wideo jest dla użytkownika bardziej naturalne

Film jest w stanie przekazać więcej niż zwykły tekst. Przykładowo opis, który normalnie mieściłby się na jednej stronie Worda może zostać pokazany dzięki krótkiej scenie w spocie promocyjnym. Oznacza to szybsze przyswajanie przez widza większej ilości informacji – w krótszym czasie.

Reklama wideo nie stwarza również potrzeby głębokiej analizy oraz wytężania specjalne wyobraźni przez użytkownika, ponieważ przekaz ma podany “na tacy”, co stanowi dla niego duże ułatwienie.

#4 Nadaj ludzką twarz swojej firmie

Ludzka twarz firmy

Materiały wideo z udziałem pracowników firmy, lub jej klientów, pomagają wzbudzać zaufanie i zmniejszyć dystans pomiędzy Tobą a odbiorcą filmu. Znacznie lepiej można dotrzeć do klientów ze swoją ofertą, przekazując ją za pośrednictwem wideo.

Teksty opisujące produkty lub usługi na stronach internetowych często się powtarzają, a każda firma obiecuje najlepsze efekty. Dzięki materiałowi wideo możesz zaakcentować swoje najmocniejsze strony, wyróżnić się na tle konkurencji i wzbudzić zaufanie klienta.

#5 Wywołaj emocje u widza i daj się zapamiętać

Skater in elegant shoes

Emocje są bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji u konsumenta, a trudniej je wzbudzić wykorzystując jedynie suchy tekst. Zupełnie inaczej jest w przypadku materiałów wideo.

Poprzez nagrania wzbudzamy w widzach najróżniejsze uczucia – radość, żal czy współczucie. Łącząc materiały wideo z tzw. storytelling’iem (sztuka używania opowieści do budowania więzi między ludźmi w biznesie i w życiu) możemy osiągnąć genialne rezultaty.

#6 Pokaż się od profesjonalnej strony

Postowanie na swojej stronie www, kanałach wideo (Vimeo, Youtube), czy innych platformach materiałów wideo dobrej jakości pod względem treści i wykonania daje wielkie możliwości dla Twojego biznesu. Można dzięki nim umiejętnie budować profesjonalny wizerunek firmy przez np. poradniki w formie klipów, webinary (rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację na żywo między prowadzącym spotkanie a uczestnikami) lub wywiady z ekspertami w danej dziedzinie. W ten sposób pokażesz, że bardzo dobrze znasz swoją branżę. Taka promocja przekona nawet najbardziej wymagających klientów do korzystania z Twoich usług.

#7 Zapewnij rozrywkę, czyli wideo viralowe

Rozrywka - rollercoaster

Tworząc ciekawy i – co najważniejsze – pomysłowy film zaobserwujesz, że szybko rozniesie się on po internecie. Ważne, aby pomysł na wideo był niekonwencjonalny, działał na emocje odbiorcy i był opublikowany w otoczeniu naturalnym dla odpowiedniej grupy użytkowników.

Dobremu filmowi warto też pomóc działaniami marketingowymi. Gdy tak wprawimy w ruch koło zamachowe, możemy spokojnie dalej oglądać rosnące efekty jego popularności. Wszystko dzięki social media i użytkownikom, którzy lubią dzielić się ze sobą najciekawszymi filmikami wideo.

#8 Bierz przykład z najlepszych

Swoje kanały wideo mają wszystkie największe brandy na świecie, pochodzące z najróżniejszych dziedzin biznesu, np. Disney, Universal, Coca-cola, Puma, Nike, P&G i koncerny medialne. Trend ten nie ogranicza się jednak już dawno do tych firm, które naturalnie produkują swoje treści.

Poszukaj na Youtubie nazw najsłynniejszych dużych firm i korporacji, które ostatnio wprowadziły się do Twojej okolicy. Ich kanały YT są pełne treści – bo także będąc duże, nie mogą zasypywać gruszek w popiele. Ich działy marketingu pracują pełną parą i strzelają do odpowiedniej bramki.

#9 Zwiększ zainteresowanie – umieść wideo w e-mailu.

Umieszczając dobrze nagrany i skomponowany film wideo w wiadomości do swojego potencjalnego lub stałego klienta, możesz liczyć na wzrost zainteresowania z jego strony i co za tym idzie lepsze efekty wysyłania mailingów (OR, CTR). Wyróżnisz się, wzbudzisz ciekawość, zaskoczysz czymś nowym i jeszcze dość niespotykanym. Tak jak wspominaliśmy wcześniej w wideo możesz przekazać więcej treści w ciekawszy sposób, co daje ogromną przewagę nad zwykłym tekstem w mailu.

#10 Przyszłość należy do wideo

Virtual Reality

Ten rodzaj marketingu ma niesamowity potencjał. Każdego miesiąca miliard unikalnych użytkowników korzysta z YouTube, znanego z treści wideo, a magazyn Forbes określa wideo marketing jako jeden z 10 dominujących trendów w 2016 roku. W ostatnich 18 miesiącach obserwujemy ogromny skok w poziomie oglądalności wideo na całym świecie, Zenith Optimedia prognozuje, że korzystanie z urządzeń mobilnych ma ją jeszcze znacznie zwiększyć.

Jak zatem będzie wyglądać przyszłość? W siłę na pewno urośnie Live streaming. Wprowadziły go już właściwie wszystkie najważniejsze platformy i najprawdopodobniej ten trend będzie się najszybciej rozwijał, ponieważ najbardziej angażuje użytkowników. Prognozowany jest również rozwój wideo 360, Virtual Reality i Augmented Reality. Ten ostatni rodzaj wszedł do głównego nurtu między innymi dzięki grze Pokemon Go.