10 powodów, dla których powinieneś postawić na wideo marketing

10 powodów, dla których powinieneś postawić na wideo marketing 2048 1365 Studio Filmowe Woodpecker MP

10/10 marketingu VIDEO

Według raportu PwC „Global entertainment and media outlook 2014-2018” wartość rynku reklam powiązanych z udostępnianymi w Internecie treściami wideo będzie rosła w Polsce w tempie 45% rocznie, aby osiągnąć ponad 600 milionów złotych w 2018 r.

Według danych analitycznej firmy NewsWhip spada zasięg i interakcje statycznych postów. Ma na to wpływ nie tylko naturalne zaangażowanie fanów, ale także algorytm, który częściej wyświetla użytkownikom filmy niż posty innego rodzaju.

więcej

#1 Daj się zauważyć: lepsza widoczność postów wideo 

Jak podaje NewsWhip – Content Intelligence for Media Marketing, od dawna spada widoczność i aktywność wokół zwykłych, statycznych postów, nie tylko z powodu spadku zainteresowania użytkowników, ale przede wszystkim z powodu algorytmu, który częściej wyświetla im właśnie treści wideo, niż pozostałe posty.

W rezultacie filmy mogą mieć nawet do 8 razy większy zasięg i co za tym idzie mogą być do 12 razy chętniej share’owane, niż tradycyjne linki i posty tekstowe.

#2 Social media uwielbiają content wideo

Tak jak zaznaczyliśmy w #1 algorytm platform społecznościowych wyróżnia wideo. W napędzaniu jego popularności  i zwiększaniu zasięgu reklamy biorą udział najwięksi gracze social mediów tacy jak Facebook/ Instagram i Snapchat, którzy promują coraz mocniej filmowe formaty w swoich aplikacjach.

W tym punkcie jednak zajmiemy się kwestą użytkownika mediów społecznościowych, który zdecydowanie preferuje treści wideo nad innymi. Filmy przyciągają jego uwagę i stanowią dla niego codzienną rozrywkę. Dlatego platformy społecznościowe naturalnie dostosowały się o potrzeb swojego konsumenta.

Na początku by Facebook – 2004 rok, później nadszedł Youtube (2005) i od niego tak naprawdę wszystko się zaczęło. Od 3 lat krótkimi filmami możemy również dzielić się na Instagramie. W podobnym czasie wideo wprowadził również Twitter. Internauci umiłowali sobie komunikacje przy pomocy gifów, wysyłają do siebie krótkie wiadomości wideo czy tzw. snapy (od Snapchat’a).

social media video

#3 Wideo jest dla użytkownika bardziej naturalne

Film jest w stanie przekazać więcej niż zwykły tekst. Przykładowo opis, który normalnie mieściłby się na jednej stronie Worda może zostać pokazany dzięki krótkiej scenie w spocie promocyjnym. Oznacza to szybsze przyswajanie przez widza większej ilości informacji – w krótszym czasie.

Reklama wideo nie stwarza również potrzeby głębokiej analizy oraz wytężania specjalne wyobraźni przez użytkownika, ponieważ przekaz ma podany “na tacy”, co stanowi dla niego duże ułatwienie.

#4 Nadaj ludzką twarz swojej firmie

Materiały wideo z udziałem pracowników firmy, lub jej klientów, pomagają wzbudzać zaufanie i zmniejszyć dystans pomiędzy Tobą a odbiorcą filmu. Znacznie lepiej można dotrzeć do klientów ze swoją ofertą, przekazując ją za pośrednictwem wideo.

Teksty opisujące produkty lub usługi na stronach internetowych często się powtarzają, a każda firma obiecuje najlepsze efekty. Dzięki materiałowi wideo możesz zaakcentować swoje najmocniejsze strony, wyróżnić się na tle konkurencji i wzbudzić zaufanie klienta.

Ludzka twarz firmy

#5 Wywołaj emocje u widza i daj się zapamiętać

Emocje są bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji u konsumenta, a trudniej je wzbudzić wykorzystując jedynie suchy tekst. Zupełnie inaczej jest w przypadku materiałów wideo.

Poprzez nagrania wzbudzamy w widzach najróżniejsze uczucia – radość, żal czy współczucie. Łącząc materiały wideo z tzw. storytelling’iem (sztuka używania opowieści do budowania więzi między ludźmi w biznesie i w życiu) możemy osiągnąć genialne rezultaty.

Skater in elegant shoes

#6 Pokaż się od profesjonalnej strony

Postowanie na swojej stronie www, kanałach wideo (Vimeo, Youtube), czy innych platformach materiałów wideo dobrej jakości pod względem treści i wykonania daje wielkie możliwości dla Twojego biznesu. Można dzięki nim umiejętnie budować profesjonalny wizerunek firmy przez np. poradniki w formie klipów, webinary (rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację na żywo między prowadzącym spotkanie a uczestnikami) lub wywiady z ekspertami w danej dziedzinie. W ten sposób pokażesz, że bardzo dobrze znasz swoją branżę. Taka promocja przekona nawet najbardziej wymagających klientów do korzystania z Twoich usług.

#7 Zapewnij rozrywkę, czyli wideo viralowe

Tworząc ciekawy i – co najważniejsze – pomysłowy film zaobserwujesz, że szybko rozniesie się on po internecie. Ważne, aby pomysł na wideo był niekonwencjonalnydziałał na emocje odbiorcy i był opublikowany w otoczeniu naturalnym dla odpowiedniej grupy użytkowników.

Dobremu filmowi warto też pomóc działaniami marketingowymi. Gdy tak wprawimy w ruch koło zamachowe, możemy spokojnie dalej oglądać rosnące efekty jego popularności. Wszystko dzięki social media i użytkownikom, którzy lubią dzielić się ze sobą najciekawszymi filmikami wideo.

Rozrywka - rollercoaster

#8 Bierz przykład z najlepszych

Swoje kanały wideo mają wszystkie największe brandy na świecie, pochodzące z najróżniejszych dziedzin biznesu, np. Disney, Universal, Coca-cola, Puma, Nike, P&G i koncerny medialne. Trend ten nie ogranicza się jednak już dawno do tych firm, które naturalnie produkują swoje treści.

Poszukaj na Youtubie nazw najsłynniejszych dużych firm i korporacji, które ostatnio wprowadziły się do Twojej okolicy. Ich kanały YT są pełne treści – bo także będąc duże, nie mogą zasypywać gruszek w popiele. Ich działy marketingu pracują pełną parą i strzelają do odpowiedniej bramki.

#9 Zwiększ zainteresowanie – umieść wideo w e-mailu.

Umieszczając dobrze nagrany i skomponowany film wideo w wiadomości do swojego potencjalnego lub stałego klienta, możesz liczyć na wzrost zainteresowania z jego strony i co za tym idzie lepsze efekty wysyłania mailingów (OR, CTR). Wyróżnisz się, wzbudzisz ciekawość, zaskoczysz czymś nowym i jeszcze dość niespotykanym. Tak jak wspominaliśmy wcześniej w wideo możesz przekazać więcej treści w ciekawszy sposób, co daje ogromną przewagę nad zwykłym tekstem w mailu.

10 powodów dlaczego wideo

#10 Przyszłość należy do wideo

Ten rodzaj marketingu ma niesamowity potencjał. Każdego miesiąca miliard unikalnych użytkowników korzysta z YouTube, znanego z treści wideo, a magazyn Forbes określa wideo marketing jako jeden z 10 dominujących trendów w 2016 roku. W ostatnich 18 miesiącach obserwujemy ogromny skok w poziomie oglądalności wideo na całym świecie, Zenith Optimedia prognozuje, że korzystanie z urządzeń mobilnych ma ją jeszcze znacznie zwiększyć.

Jak zatem będzie wyglądać przyszłość? W siłę na pewno urośnie Live streaming. Wprowadziły go już właściwie wszystkie najważniejsze platformy i najprawdopodobniej ten trend będzie się najszybciej rozwijał, ponieważ najbardziej angażuje użytkowników. Prognozowany jest również rozwój wideo 360, Virtual Reality i Augmented Reality. Ten ostatni rodzaj wszedł do głównego nurtu między innymi dzięki grze Pokemon Go.